2009年9月2日星期三

第十二课- 翻译

A.
Many of the great characters in history are concerned about the patriotic spirit of the country and the people. They don't seek to act in the role of a high-ranking official or to earn a lot of money. They hope only that the common people are able to have a good life.
[ 有着忧国忧民的爱国精神: had the patriotic spirit which is 忧国忧民]

B.
许多美国人觉得感恩节是最重要的节日之一。感恩节是在十一月[的]第四[need a measure word here]星期四。这是团圆的日子。人们或者工作外地或者上学外地尽可能回家过节。
[people who work or study away from home: _____________________的人 ]
[work or study away from home: 在+Place + Verb]

B - rewrite
许多美国人觉得感恩节设最重要的节日之一。感恩节是在十一月的第四个星期四。这是团圆的日子。或者在外地工作的人们或者在外地上学的人们尽可能回家过节。

C. (这是太难![No 是 please!]
北京有许多公园。中山公园其中之一。除了各种各样[need something here]建筑,还是[是 is the wrong word for 'there are something somewhere']许多树木和花在公园。一个[no measure word for 天]天,我和朋友去中山公园。我的朋友好像不感兴趣。我问他, “你觉得公园没有意思?”他说,“有意思。我累了。”我问他,“为什么你累了? 你刚到在[no 到在]公园。”他说,“跟我昨晚睡觉["really late" missing]有关系。”我说,“所以[then: 那]我们早一点儿离开。你今晚尽可能早睡觉。”
(这个功课做不好。Do you mean "didn't do well" or "couldn't do well")

C - Rewrite
北京有许多公园。中山公园就是其中之一。除了各种各样的建筑,还有许多树木和华在公园。一天,我和朋友去中山公园。我的朋友好像不感兴趣。我问他,“你觉得公园没有意思?”他说,“不是。我累了。”我问他,“为什么累了? 你刚到公园。”他说,“跟我昨晚睡觉很晚有关系。”我说,“那我们早一点离开。你今晚尽可能早睡觉。”

没有评论: